Σάββατο, 29 Οκτωβρίου 2016

Ευθύνεται η ατμοσφαιρική μόλυση για το έμφραγμα & το εγκεφαλικό;






Η ατμοσφαιρική ρύπανση (air pollution) είναι συνήθως αόρατη και ορατή μόνο στα πυκνοκατοικημένα μέρη του πλανήτη μας κυρίως στις μεγαλουπόλεις και βιομηχανικές περιοχές. 

Συγκεντρικά στοιχεία που δόθηκαν από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) - World Health Organization (WHO) πιστοποιούν ότι τα μέτρια έως υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής μόλυνσης  ευθύνονται για:

το 36% των θανάτων από καρκίνο των πνευμόνων
το 34% των θανάτων από αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο
το 27% των θανάτων από έφραγμα του μυοκαρδίου.

Δηλαδή στην ουσία το ένα τρίτο των θανάτων που αποδίδονται στο καρδιαγγειακό σύστημα οφείλεται στην ατμοσφαιρική ρύπανση
/

Είναι συνεπώς εμφανές ότι όντως η ατμοσφαιρική μόλυνση αποτελεί ένα εξαιρετικά επικίνδυνο αόρατο εχθρό της υγείας μας.

Είναι επίσης προφανές ότι η παγκόσμια κοινότητα πρέπει να κινηθεί άμεσα δημιουργώντας και υιοθετώντας μέτρα που θα περιορίσουν τη ρύπανση. 

Πηγές: World Health Organization, Δημήτρης Ψυρρόπουλος 

Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2016

Τα προειδοποιητικά σημάδια του εμφράγματος





Ποιά είναι τα σημάδια που πρέπει να παίρνουμε σοβαρά υπόψη ώστε να αποφύγουμε την εκδήλωση εμφράγματος μυοκαρδίου (έμφραγμα καρδιάς) το οποίο έχει πολύ σοβαρές παρενέργειες. 

  • Κρύος ιδρώτας
  • Δυσκολία στην αναπνοή
  • Πόνος στην κοιλιά, κυρίως στο στομάχι
  • Υγρό & ωχρό δέρμα
  • Εύκολη, ανεξήγητη κόπωση
  • Δυσκολία στον ύπνο
  • Ναυτία, εμετός
  • "Φτερουγίσματα" στην καρδιά, αρρυθμίες
  • Πόνος στο χέρι (κυρίως αριστερά), στον ώμο, στο λαιμό στο σαγόνι
  • Ζαλάδα, αστάθεια

Εννοείται πως η εκτίμηση τέτοιων σημαδιών αφορά τόσο εμάς τους ίδιους όσο και ανθρώπους του άμεσου περιβάλλοντος. 

Όταν το έμφραγμα εκδηλωθεί συνήθως συνοδεύεται με ισχυρό πόνο στο στήθος (εκτός από τα παραπάνω).

Η πρώτη μας επείγουσα ενέργεια σε περιπτώσεις εντοπισμού αυτών των σημαδιών είναι η επικοινωνία με τον καρδιολόγο μας

Καλό είναι τα τηλέφωνα του καρδιολόγου να είναι πάντα σε πρώτη ζήτηση, δηλαδή αποθηκευμένα κάπου (π.χ. στο κινητό μας ) ώστε να τα βρίσκουμε αμέσως. 

Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου 2016

Γιατί είναι δύσκολο μετά από ένα σημείο να χάνουμε κιλά;


Δρ Ψυρρόπουλος Ζ. Δημήτρης
Ειδικός Καρδιολόγος Ενηλίκων και Παίδων

ProCardia Medical Institute
ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΟ & ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΚΟ - ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΩΝ
Κλεάνθους 16 (γωνία με Κ. Καραμανλή) - Ιπποκράτειο - Θεσσαλονίκη - ΤΚ 54642
2310 913 880 & 6944 372 956 - e-mail: dps.kardiologos@gmail.com

Τι είναι το "πλατώ" στις προσπάθειες απώλειας βάρους; Γιατί είναι δύσκολο μετά από ένα σημείο να χάνουμε κιλά; Πως μπορούμε να το προσπεράσουμε;

Καθημερινή άσκηση, βελτιωμένη διατροφή, συμπληρώματα διατροφής, χάσιμο κιλών και κάποια στιγμή στοπ. Επιμένουμε αλλά δεν πάει η ζυγαριά παρακάτω. Απογοητευτικό, αλλά αυτό είναι το "πλατώ".
Σήμερα γνωρίζουμε ότι αποτελεί απαραίτητο τμήμα της όλης προσπάθειας απώλειας βάρους. Είναι το σημείο που το σώμα στέλνει μηνύματα και λέει ότι από εδώ και εξής χάνοντας βάρος δεν χάνεις μόνο λίπος αλλά χάνεις και μυικό ιστό, πράγμα που δεν είναι και τόσο καλό. Συνεπώς ο μεταβολισμός μας αρχίζει να επιβραδύνει έχοντας σαν στόχο να προστατέψει τον οργανισμό μας από ανεπιθύμητες εξελίξεις.
Τι κάνουμε τότε; Ορίστε, μερικές χρήσιμες συμβουλές για να αναδιοργανώσουμε το ταξίδι μας για την σταθερή απώλεια βάρους:
- Επαναξιολόγηση των συνηθειών που υιοθετήσαμε για την απώλεια βάρους. Ισχύουν ακόμη ή έχουμε παρακάμψει από τη δίαιτα και την άσκηση; 
- Κόβουμε περισσότερες θερμίδες από τη διατροφή μας. Αν είμαστε κάτω από 1.200 θερμίδες την ημέρα, δοκιμάζουμε αφαίρεση ακόμη 200 θερμίδων
- Εντείνουμε την άσκηση. Ένας πολύ καλός τρόπος η προσθήκη βαρών. Η άρση βαρών είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε τη μυϊκή σας μάζα και να κάψετε επιπλέον θερμίδες την ίδια στιγμή. Επίσης, η προσθήκη 15 έως 30 λεπτών επιπλέον άσκησης επιπλέον ένταση.
- Σκεφτόμαστε τι μπορούμε να κάνουμε επιπλέον, ίσως έξω από το γυμναστήριο, ώστε να κάψουμε θερμίδες. Μερικά απλά παραδείγματα: δεν χρησιμοποιούμε ασανσέρ αλλά τις σκάλες, καθημερινό περπάτημα ή ποδήλατο πηγαίνοντας στη δουλειά για ψώνια ή για διασκέδαση, συχνά διαλλείματα για περπάτημα στη δουλειά μας, κ.α.
-Εννοείται ότι οι οδηγίες εξειδικευμένων επιστημόνων (ιατροί, διαιτολόγοι, διατροφολόγοι, γυμναστές, κ.α.) θα αποτελέσουν οδηγό για το σχεδιασμό των επόμενων σταδίων για την επιθυμητή και απαραίτητη απώλεια βάρους. 

Στο τέλος όμως, αυτό που σίγουρα μένει ανεξάρτητα αν χάσουμε πολλά κιλά ή όχι, είναι ότι όλες αυτές οι αλλαγές βοηθούν σημαντικά την εξέλιξη της συνολικής υγείας μας (π.χ. το καρδιαγγειακό σύστημα). Αυτό είναι ένα γεγονός που δεν αμφισβητείται, και όπως μου αρέσει να λέω "αξίζει να το γιορτάσουμε".

Πηγές: Mayo Clinic, Dimitrios Psyrropoulos